czwartek, 21 lipca 2016

Polędwiczki z zielonym pieprzem w sosie śmietanowym

Polędwiczka to jedno z najlepszym mięs - oczywiście jak dla mnie. Dobrze przygotowana jest niezwykle soczysta i pyszna. Jej walorem z pewnością jest to, że przygotowuje się ją niezwykle szybko. 

Moja propozycja to polędwiczki z marynowanym zielonym pieprzem w towarzystwie ryżu szafranowego. 

Składniki na porcję dla dwóch osób:
  • 1 polędwiczka wieprzowa
  • pół słoiczka zielonego marynowanego pieprzu
  • 100 ml słodkiej śmietany - u mnie sojowa
  • torebka ryżu brązowego
  • kilka nitek szafranu
  • sól, pieprz biały 
  • kilka gałązek świeżego tymianku
Polędwiczkę myjemy, oczyszczamy z błonek i włókien. Osuszoną kroimy na plastry, które rozbijamy wyłącznie dłonią. Oprószamy solą i pieprzem. Smażymy z obu stron, potem kilka minut dusimy pod przykryciem. Na osobnej patelni prażymy odsączony pieprz, po chwili dodajemy śmietanę. Łączymy z mięsem i chwilę podgrzewamy. W międzyczasie gotujemy ryż w wodzie z dodatkiem szafranu. Podajemy z dodatkiem zieleniny. U mnie rukola. 

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Danie musi być wyśmienite :). Z pewnością przyrządzę je sobie na kolejny obiad. W domu podobne potrawy przygotowuję najczęściej w specjalnym garnku, w który zaopatrzyłam się swego czasu na https://duka.com/pl/gotowanie-i-pieczenie/garnki-i-rondle. Naczynie idealnie nadaje się do przyrządzania posiłków, które wymagają gotowania, a następnie zapieczenia w piekarniku. Garnek z powodzeniem można wstawić bowiem do piekarnika nagrzanego nawet do 180 stopni.

    OdpowiedzUsuń