wtorek, 23 sierpnia 2011

Domowy ketchup

Domowy ketchup to było moje marzenie. Kiedy znalazłam ten przepis. Stwierdziłam, że to musi być to. I nie myliłam się.

Przepis, na którym się wzorowałam, pochodzi z tej strony: http://ucztadlapodniebienia.blogspot.com



  • 2 kg pomidorów
  • 0,4 kg czerwonej cebuli
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1/3 szklanki octu
  • 1 płaska łyżka soli
  • 1 łyżka ostrej papryki
  • 2 liście laurowe
  • 5 ziarenek ziela angielskiego
Pomidory parzymy, obieramy ze skórki. Obieramy cebule. Pomidory i cebule miksujemy  w kubku do robienia koktajlu (można blenderem). Porcję należy podzielić na dwie części. Następnie wlewamy sos do jak najszerszego garnka, dodajemy pozostałe składniki i zagotowujemy.  Potem na małym ogniu gotujemy około 2 h, Wyciągamy ziele i liść laurowy. Gorący wlewamy do słoiczków i zagotowujemy 10 minut.
Mniam!

1 komentarz: